24 July 2006

Bangunlah umat islam !

Masih segar diingatan tentang perhimpunan hampir 10,000 orang umat islam di Masjid Wilayah Jalan Duta, Kuala Lumpur yang diadakan semalam ( 27 Jamadilakhir 1427 ). Al-hamdulillah, segala puji-pujian buat-MU wahai Tuhanku, yang membenarkan kami berhimpun di rumah -MU semata-mata untuk mempertahankan Aqidah umat islam khususnya di Malaysia yang semakin hari hari semakin rapuh.

Terasa seakan-akan berada dizaman Junjungan besar Nabi SAW yang suatu ketika dahulu Rasul SAW telah memperjuangkan aqidah dikalangan masyarakat arab jahiliayah .Itulah perjuangan Baginda SAW selama 13 tahun pertama selepas dilantik menjadi Rasul SAW, iaitu..memantapkan aqidah umat manusia.

Al-hamdulillah, sekurang-kurangnya kita dapat merasai detik-detik perjuangan yang telah dilalui oleh Junjungan Besar Nabi SAW.

Berbailk kepada perhimpunan 23.07.2006.....

Kagum dengan Dato Harussani.Satu-satunya mufti yang berani mengetengahkan isu murtad pada masa kini.Dalam masa yang sama, timbul satu perasaan sedih dengan sikap-sikap pemimpin kita pada masa sekarang. Dalam membincangkan masalah aqidah, mereka masih lagi mencampur adukkannya dengan isu politik. Sedarlah, wahai-wahai pemimpin islam hadhari.Bangunlah ! Sesungguhnya Islam telah dihina. Bangkitlah !

Wahai, Rasulullah SAW, ampunkanlah kami semua kerana tidak dapat melakukan apa yang telah diperjuangkan oleh mu suatu ketika dulu. Suatu ketika dulu, dirimu telah dilemparkan batu demi mempertahankan Islam, dirimu telah dipatahkan geraham demi mempertahankan islam, dahimu telah dilukakan dan darah yang mengalirkan itu telah engkau tahankannnya dengan tanganmu demi mempertahankan islam.....berkat segala pengorbananmu itu Ya Rasulullah, kefahaman islam telah sampai kepada kami pada hari ini .Sungguh besar perngorbananmu Ya Rasulullah.

Lihat...betapa besarnya pengorbanan Nabi Saw .Tetapi, mengapa masih ada dikalanagn umat islam yang tidak mensyukuri atas nikmat islam yang telah dipertahankan oleh Rasul SAW.Bangunlah umat islam ! Islam telah dicabar, Islam telah dihina, syariat islam telah dinafikan......Apakah kita sanggup membiarkan semua ini berlaku ..????? Fikirkanlah.


teringat kata-kata Dato Harrussani pada 23.07.06 ,".....ulama-ulama sekarang masih disibukkan dengan masalah khilafiah......".


Wahai ulama-ulama sekalian ,

BERSATULAH kerana ada perkara yang lebih besar yang perlu diselesaikan. BERSATULAH !

Ameen.

No comments: