07 July 2006

Al-hamdulillah.

Segala puji-pujian hanya untuk-NYA.Akhirnya tercapai juga hasrat untuk memiliki blog sendiri.

Last kuliah, 5 Jamadil akhir 1427 h, kupasan topik syirik oleh Dr Fauzi Hamat begitu menarik sekali. Tak rugi mendaftarkan diri sebagai pelajar sijil usuluddin di Universiti Malaya. Tapi, dalam pada tu, timbul perasaan takut dalam diri ini berkenaan AQIDAH umat akhir zaman. Mudah-mudahan Allah swt memberi kekuatan kepada diri ini untuk berpegang teguh dengan kalimah LAA ILAHAAILLALLAH sehingga ke akhir hayat. Bak kata Dr.,Aqidah umat akhir zaman ni, terlalu rapuh.Bersesuaian dengan hadith nabi yang bermaksud :

"Akan tiba di suatu zaman, terdapat seorang pemuda yang keluar dipagi harinya dalam keadaan beriman,di petang harinya dalam keadaan kafir dan dipagi harinya kafir dan dipetang harinya beriman dan begitulah seterusnya. "

Nauzubillahiminzaalik. Moga-moga kita semua tidak tergolong dalam golongan tersebut.Minta dijauhkan oleh Allah swt. Mudah-mudahan doa dibawah ini dapat kita amalkan secara istiqomah agar dilindungi Allah selalu khususnya dalam menjaga Aqidah kita.

Doa Agar Terhindar Dari Syirik

Ya Allah, Aku berlindung kepada-MU dari melakukan syirik kepada-MU sedang aku mengetahuinya dan aku minta ampun daripada-MU diatas perbuatan yang aku tidak mengetahuinya.Amin.

(Sahih Al-Jami' 3/233,Sahih At-Targhib 1/19)

Allahu a'lam.